Verslag 3 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kyra&Kristy - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kyra&Kristy - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Kyra&Kristy

29 September 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Hallo lieve mensen!

Een lange rit achter de rug van Pai, via Chiang Mai naar Chiang Khong waar we de grens over zijn gegaan naar Laos. Gelukkig zaten we in een luxe bus (met airco, beenruimte, wc, safety charts, een stewardess, tv, eten en drinken). Net over de grens hebben we de slowboat van Huay Xai naar Luang Prabang gepakt; 2 dagen op een boot de Mekong rivier af met een hoop gezellige backpackers en uitzicht op de mooie natuur.

In Luang Prabang onder andere een bergje beklommen, met bovenop een tempel waar een leuk ritueel plaats vond; een buddha boven je hoofd houden en een wens doen, een bak met stokjes met nummers erop schudden, en het briefje van het stokje wat er als eerst uitvalt bekijken. Laten we zeggen dat Kristy’s voorspelling iets beter was dan die van Kyra :P Verder nog een movie + dinner gedaan, voelde ons weer even Westers. Verder was er ook een leuke night market waar we veels te veel leuke souvenirs hebben moeten laten liggen omdat onze backpacks dat niet aan kunnen :P Ook zijn we nog naar een waterval geweest maar door de hevige regenbuien waren alle wandelpaden overstroomd en zijn we op sokken naar de top van de waterval geklommen; een avontuur!

Toen met de bus verder naar Vang Vieng. Door een vastzittende vrachtwagen op een bergweggetje hebben we er uiteindelijk 14 uur over gedaan ipv 7 uur, maar we zijn savonds veilig aangekomen. Vang Vieng is een super gezellig backpackers stadje met een hoop feestjes. We hebben daar veel mensen ontmoet en daarmee flink ons engels geoefend. De cave die we op onze scooter zelf wilde bezoeken hebben we helaas niet gevonden. Maar gelukkig hebben we wel het tuben gedaan; met een groep mensen met een luchtband de rivier af en onderweg opgevist worden door lokale jongeren om bij een barretje een drankje te doen.

Dan door naar Vientiane, de hoofdstad van Laos, waar we twee aardige Zwitserse meisjes en een Franse jongen hebben ontmoet. Samen hebben we de stad een beetje verkend en gezellig gegeten.
We wilde niet al te lang in Vientiane blijven dus besloten we snel door te gaan naar Thakhek waar de langste grot van Azie in de buurt zat... In de buurt, we hadden ons een beetje vergist in dat de lokale bussen er uiteindelijk twee volle dagen over doen om je er te krijgen en terug te brengen. Maar de overnachting in Kong Lo was het waard want we hebben onze Laos woordjes kunnen verbeteren met de hulp van de kinderen van onze hostel eigenares. De grot was ook heel indrukwekkend. In het pikkedonker (op je zaklamp na) met twee absoluut niet engels sprekende gidsen de rivier afgevaren.

Op het moment zijn we alweer in Pakse vanwaar we morgen doorgaan naar Don Det (ookwel de the 4000 islands).

Tot het volgende verslag!

• 29 September 2014 - 16:22

Oma Huisman.:

Meiden wat doen en zien jullie veel. Jullie zijn 's avonds toch wel blij,dat je lekker in je bed ligt Geniet er van . Tot skype of volgend verslag. Groetjes 0ma Huisman

• 30 September 2014 - 08:35

Demi:

Veel plezier!!!!!!!!!

• 30 September 2014 - 10:30

Yolanda:

Hoi meiden wat fijn dat jullie het naar je zin hebben.
    Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Op naar het volgende verslag.

Veel plezier nog verder.xxx

• 22 Oktober 2014 - 12:46

Deborah De Lange:

OMG... Wat een reis.. Wat een plekken.. Wat een foto's..
    Jaloers... Wie weet ooit...
    Maarja.. Nu maar even genieten van jullie foto's.. En verhalen..

Hierdoor mis ik m'n nichtje natuurlijk wel meer..

Heel veel plezier nog meiden..

Xxx